Deel Zes

De Toon Aangever

K U N S T

Hoe laat je een Kind tekenen
Door het te laten tekenen

Wat je aanbiedt is een potlood en papier
Je hangt het zichtbaar op
Geen enkele methode verbetert dat

Hoe laat je een Kind zingen
Door het te laten zingen

Wat je aanbiedt is een herkenbare klank
Een recording laat het horen
Geen enkele methode verbetert dat

Kunst een groot woord

Een Kind herkent dit woord niet
Wat het herkent is dat het beweegt
Geen enkele methode verbetert dat

Hoe laat je een Kind lopen
Door het te laten lopen

Welke weg - in het begin niet op een zebrapad

"Many of us tend to think of the arts as either entertainment or as an escape. A luxury of some kind. But what this book will show you is that the arts are so much more. They can be used to fundamentally change your day-to-day life. They can help address serious physical and mental health issues, with remarkable results. And they can both help you learn and flourish."
	
“A big part of what happens when you interact with a piece of artwork, or when you find something aesthetically pleasing, is that there is an aha! moment where you feel like you’ve seen the world in a new way … Or, as a maker of art, you’ve been able to look at a problem in a new way because art has enabled you to express things that you couldn’t before”.

"Arts-engaged kids have fewer problems with their peers, teachers, and adults, and they are less likely to develop depression. Overall, they are more likely to live healthier lives and make better decisions." 

"Saliency, attention, humor, and play. Executive function and making to know. The arts integrated into classrooms support learning."

Bron: Als er tijd over is kunst en de verwaarlozing van het brein in het onderwijs

pug wrapped in a blanketpug wrapped in a
blanket

De Toon Aangever

Voor het K i n d en het K i n d in de S t i l t e in ons

By: H e n d r i k u s

Deel Zeven

Z I N G E N